Menu

Hotel Líra

Iskolánk minden év júniusában diákönkormányzati napot szervez a diákoknak, az éves munka jutalmául.

Az idei tanév járványhelyzete felülírta a hagyományokat, és újratervezésre sarkallt bennünket.

Az online tanulás megnehezíti az osztályközösségek működését, így azt gondoltuk, hogy hátha be tudjuk a tanulókat vonni valami kellemes, könnyed, szórakoztató programba. Sajnos, az internetes kutakodás nem sok eredménnyel járt, így csak egymásban bízhattunk az ötletelés során. Hamar fel is bukkant a szabadulószoba ötlete. Úgy gondoltuk, hogy a közelgő költészet napja igen jó alkalmat ad, és sokirányú lehetőséget teremt arra, hogy szórakoztatva hasznos információkhoz jussanak a gyerekek. Bizony, okozott némi fejfájást, hogy az összeállított kérdések, József Attila munkássága és versei hogyan „építsék fel” a hotel szobáit. Az az utolsó pillanatig izgatott bennünket, hogy nem kerülünk-e egy informatikai labirintusba, főleg úgy, hogy a felső tagozathoz, közel 200 tanulóhoz szólunk egyszerre online felületen. Elérkezett a nagy nap, az osztályfőnökök koordinálták a csapatukat, s a folyamatosan, „fénysebességel” érkező megoldások azt bizonyították, hogy a tanulók többsége helyesen oldotta meg a feladatokat.

Az előzetesen kiküldött felkészülési anyag tartalmazott videorészletet, ppt bemutatót, hanganyagot, rövid előadást; ezek tanulmányozása után jöhetett az első szabadulószoba Hotel Líra címmel.

 “Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel!” – mert a kijutás bizonytalan, eltűntek ugyanis a szobakulcsok. Ha mindet megtalálod, vagyis megoldod az egyes kulcsokhoz kapcsolódó feladatot, kijuthatsz a Hotel Lírából. Jó szabadulást! – ez volt a kiinduló helyzet. A feladatok főként József Attila életéhez, ismertebb verseihez készültek, de nem maradt ki a kortárs irodalomhoz, és a társművészetekhez való kapcsolódás sem.

 

Az ezután következő Szabadulj ki a kézikönyvtárból!  című játék, mely műveltségi, könyvtárismereti feladatokat tartalmazott, már kicsit könnyedebb szórakozást kínált.

“A szórakozott könyvtáros rátok zárta az olvasóterem ajtaját, így bennragadtatok. A feladatok megoldásával megszerezhetitek az ajtó nyitó kódot.” – állt a bevezetőben. A négy számjegyű kódot kellett aztán továbbítani a gyerekeknek.

Rengeteg jó megfejtés érkezett, szerencsére az informatikus kollégák előzetes munkája lehetővé tette a gyors összesítést és kiértékelést.

Alig várjuk már, hogy visszatérjünk az iskola falai közé, és megjutalmazzuk a hibátlanul teljesítő „szabadult” diákjainkat, és a legaktívabb osztályközösségek előtt is emeljük kalapunkat, addig pedig repüljenek az online oklevelek!

 

 

 

 

Bakos Györgyi                                                                                    Polgár Lászlóné                                                                     

könyvtárostanár                                                                                   DÖK-segítő tanár