Menu

Bemutató órák a Hegedüsben

A Közép-Pesti Pedagógiai Napokon Hornyákné Csák Zsófia, Kovács Judit és Susánszky Beatrix tartott bemutató foglakozásokat. Közel 120 pedagógus volt kíváncsi az óráikra!

Köszönjük munkájukat!

Robotika, kódolás az alsó tagozaton: Bee-bot padlórobotok használata az olvasástanulásban

A Bee-Bot padlórobotokkal kapcsolatos online előadáson közel 60 fő vett részt. A program célja volt, hogy videórészletek és gyakorlati ötletek segítségével betekintést nyújtson a robotméhecskék használatába, az olvasástanulásban való alkalmazására. Számos pozitív visszajelzés azt mutatja, hogy a pedagógusok szívesen nyitnak az új technikák felé, a gyerekek pedig örömmel fogadják a megszokottól eltérő játékokat.

Hornyákné Csák Zsófia

Énekóra kicsit másképp, avagy megint szeretnek énekelni a gyerekek

Az online óra megtartását nagy örömmel és persze izgalommal vártam. Jelen volt kilenc kolléga, online részt vett kb. 35-40 fő. Magát az ének oktatást személy szerint küldetésemnek érzem. Lehet nagyon rosszul csinálni,és lehet nagyon jól. Ez utóbbi viszont igen nehéz. Manapság ez a tantárgy is a nem szeretem kategóriába tartozik. Ezzel az órával szerettem volna megmutatni/bemutatni a hallgatóságnak, hogy az ének-zene óráknak a tananyag mellett az igazi öröm zenélésről is kell szólnia. Ennek felépítéséhez sok idő és türelem kell, viszont megéri, mert énekelni mindenki tud már, csak azt kellett elérnem, hogy merjen és nem utolsó sorban szeressen is. „Legyen a zene mindenkié”! mondta Kodály… Ezt az utat választottam én is.

Susánszky Beatrix

Tablettel támogatott tanóra

Biológia órát tartottam 7.a osztályos tanulóinak. Az osztályban igen sok jóképességű gyerek tanul nagyon szorgalmasan, de persze akadnak gyengébb tanulók is. A Nyílt tengerek rejtelmeiben merültünk alá és megismerkedtünk a medúzákkal, a porcos és csontos halakkal, valamint a cetekkel. Rádöbbentünk a kék bálna hihetetlen méreteire; csak a szíve akkora, mint egy személyautó. Miután kiegyensúlyozott osztályról van szó a háromlépcsős kooperatív technikát választottam az új anyag elsajátításához. Az ellenőrzését Wordwall programmal írt feladatokkal végezték a gyerekek, az összefoglalás során diákkvartettet használtam, amit a tableteken mindenki a saját ütemében oldhatott meg. A tableteken való munkálkodásnak több előnye is van, talán a legfontosabb, hogy annyiszor oldhatja meg a gyerek a feladatot, míg nem megy. Bízom benne, hogy ebből a pár percből is kiderült, hogy mennyire pozitív olyan légkörben tanulni, ahol a gyerekek egymást segítik és támogatják.

Kovács Judit